Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Produktów: 0 0,00 zł

Koszyk jest pusty

Ilość:

Suma: 0,00

Aktualności:

Co zrobić, kiedy od siodełka boli...?

08.08.2016

Jazda na rowerze jest dużą przyjemnością. Długie trasy, podziwianie widoków.. Wszystko jest w porządku do momentu, kiedy wracasz do domu i stwierdzasz, że boli cię tyłek. Czy teraz będziesz musiał rozstać się ze swoim ukochanym rowerem i zrezygnować z jazdy? Nic podobnego. 
Poniżej znajdziesz kilka powodów, dlaczego może dokuczać Ci ten nieprzyjemny ból.

  1. Długa przerwa
    Najczęściej powodem bólu jest długa przerwa w jeździe. Jeśli wsiadłeś na rower pierwszy raz w tym roku, albo zrobiłeś sobie dłuższą przerwę, to prawdopodobnie twój tyłek najnormalniej w świecie odzwyczaił się od jazdy. Po kilku przejażdżkach ból powinien ustąpić. Jeśli pojawiły się otarcia, bardzo dobrym pomysłem będzie zakupienie maści (np. Sudocrem), która złagodzi ból.
  2. Zużyte siodełko
    Jeśli jeździsz już od jakiegoś czasu, a ból pojawił się niedawno, sprawdź czy siodełko się nie zużyło. Jeśli zrobiło się twardsze niż kiedyś- masz odpowiedź. W takim wypadku masz kilka możliwości: jeśli bardzo zżyłeś się ze swoim siodełkiem, możesz kupić nakładkę żelową na siodełko, lub specjalne spodenki z wkładką. Jednak wydaje mi się, że najprościej będzie zwyczajnie zakupić nowe siodełko. Jeśli więc jesteś pewny, że ból jest spowodowany zużyciem siodełka, zwłaszcza, gdy ma ono już kilka ładnych lat, to wymiana na nowe będzie najlepszym rozwiązaniem.\
  3. Źle ustawione siodełko
    Jeśli jeździsz jakiś czas, a ból nie przechodzi i nie jest to wina zużytego siodełka, to może jest ono źle ustawione. Wbrew pozorom, dobrze ustawione siodełko, to bardzo istotna sprawa, ponieważ ustawienie siodełka wpływa nie tylko na komfort czterech liter, ale również na Twoje stawy. Warto więc poświęcić chwilę na właściwą regulację siodełka. Często bowiem zdarza się, że siodełko jest np. za nisko, bo wtedy wygodniej się wsiada na rower, ale to nie jest dobre rozwiązanie.
  4. Nieodpowiednie siodełko
    Jeśli masz nowy rower, lub nowe siodełko, może być tak, że siodełko zwyczajnie nie dogaduje się z twoimi.. czterema literami. Siodełka nie są produkowane w rozmiarze uniwersalnym i każdy powinien dobrać idealne dla siebie. Możliwe że twoje siodełko jest za wąskie lub za szerokie.
  5. Odparzenia
    Jeśli mocno się pocisz, a Twoje siodełko nie jest skórzane (czyli z oddychającego materiału), powinieneś rozważyć zakup spodenek z wkładką. Nosi się je bez bielizny, więc zapobiegają odparzeniom. Zwróć jednak uwagę na to, aby zakupione spodenki były z dobrego materiału. Nie kupuj takich za ~30zł. Zazwyczaj nie są zbyt dobrej jakości i może się okazać że dadzą zupełnie odwrotny skutek niż zaplanowany.

Jeśli więc szukasz dla siebie odpowiedniego siodełka, spodenek, czy nakładek żelowych- zapraszamy do naszego sklepu www.roweryok.pl

Aktualności, ciekawostki, blog rowerowy

Co zrobić, kiedy od siodełka boli...?

08.08.2016

Jazda na rowerze jest dużą przyjemnością. Długie trasy, podziwianie widoków.. Wszystko jest w porządku do momentu, kiedy wracasz do domu i stwierdzasz, że boli cię tyłek. Czy teraz będziesz musiał rozstać się ze swoim ukochanym rowerem i zrezygnować z jazdy? Nic podobnego. 
Poniżej znajdziesz kilka powodów, dlaczego może dokuczać Ci ten nieprzyjemny ból.

  1. Długa przerwa
    Najczęściej powodem bólu jest długa przerwa w jeździe. Jeśli wsiadłeś na rower pierwszy raz w tym roku, albo zrobiłeś sobie dłuższą przerwę, to prawdopodobnie twój tyłek najnormalniej w świecie odzwyczaił się od jazdy. Po kilku przejażdżkach ból powinien ustąpić. Jeśli pojawiły się otarcia, bardzo dobrym pomysłem będzie zakupienie maści (np. Sudocrem), która złagodzi ból.
  2. Zużyte siodełko
    Jeśli jeździsz już od jakiegoś czasu, a ból pojawił się niedawno, sprawdź czy siodełko się nie zużyło. Jeśli zrobiło się twardsze niż kiedyś- masz odpowiedź. W takim wypadku masz kilka możliwości: jeśli bardzo zżyłeś się ze swoim siodełkiem, możesz kupić nakładkę żelową na siodełko, lub specjalne spodenki z wkładką. Jednak wydaje mi się, że najprościej będzie zwyczajnie zakupić nowe siodełko. Jeśli więc jesteś pewny, że ból jest spowodowany zużyciem siodełka, zwłaszcza, gdy ma ono już kilka ładnych lat, to wymiana na nowe będzie najlepszym rozwiązaniem.\
  3. Źle ustawione siodełko
    Jeśli jeździsz jakiś czas, a ból nie przechodzi i nie jest to wina zużytego siodełka, to może jest ono źle ustawione. Wbrew pozorom, dobrze ustawione siodełko, to bardzo istotna sprawa, ponieważ ustawienie siodełka wpływa nie tylko na komfort czterech liter, ale również na Twoje stawy. Warto więc poświęcić chwilę na właściwą regulację siodełka. Często bowiem zdarza się, że siodełko jest np. za nisko, bo wtedy wygodniej się wsiada na rower, ale to nie jest dobre rozwiązanie.
  4. Nieodpowiednie siodełko
    Jeśli masz nowy rower, lub nowe siodełko, może być tak, że siodełko zwyczajnie nie dogaduje się z twoimi.. czterema literami. Siodełka nie są produkowane w rozmiarze uniwersalnym i każdy powinien dobrać idealne dla siebie. Możliwe że twoje siodełko jest za wąskie lub za szerokie.
  5. Odparzenia
    Jeśli mocno się pocisz, a Twoje siodełko nie jest skórzane (czyli z oddychającego materiału), powinieneś rozważyć zakup spodenek z wkładką. Nosi się je bez bielizny, więc zapobiegają odparzeniom. Zwróć jednak uwagę na to, aby zakupione spodenki były z dobrego materiału. Nie kupuj takich za ~30zł. Zazwyczaj nie są zbyt dobrej jakości i może się okazać że dadzą zupełnie odwrotny skutek niż zaplanowany.

Jeśli więc szukasz dla siebie odpowiedniego siodełka, spodenek, czy nakładek żelowych- zapraszamy do naszego sklepu www.roweryok.pl

Wybór pompki? Żaden problem!

08.08.2016

Pompowanie kół w rowerze jest prostsze niż mogłoby się wydawać. Należy jedynie wiedzieć z jakim wentylem mamy do czynienia i mieć przy sobie pompkę.

Jaką pompkę wybrać?

Wszystko zależy od tego, gdzie ją ze sobą zabieramy, ile mamy miejsca do jej przechowywania. Wówczas możemy wybierać między dużymi pompkami ze "stopką", lub małymi podręcznymi pompkami.

Oto kilka naszych propozycji pompek firmy Zefal:

  1. ZEFAL Z CROSS
    Niewielkich rozmiarów, wysokociśnieniowa pompka. Dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Wykonana z aluminium. Zapewnia proste przejście z zaworu Schrader do zaworu Presta. Posiada zapięcie na rzep, które z łatwością można przymocować do roweru.
  2. ZEFAL MAX
    Uniwersalna pompka wykonana z tworzywa. W rączce posiada wężyk i kilka końcówek, dzięki czemu można nią napompować nie tylko koła rowerowe, ale także piłkę, materac i inne akcesoria. Jest bardzo lekka i jest w stanie napompować 4 bary ciśnienia.
  3. ZEFAL AIR PROFIL MICRO
    Pompka niewielkich rozmiarów (niecałe 17cm). Jest w stanie napompować 7 barów ciśnienia. Dzięki przekręcanej uszczelce, jest kompatybilna ze wszystkimi trzema rodzajami wentyli rowerowych. Model AIR PROFIL MICRO jest dostępny w kilku wersjach kolorystycznych. Posiada wygodne mocowanie do roweru.
  4. ZEFAL AIR PROFIL SWITCH
    Pompka wykonana z aluminium. Cechuje się możliwością napompowania do 7 bar ciśnienia. Końcóka Z-Flip pozwala dopasować pompkę do wszystkich trzech rodzajów wentyli. Dodatkowo posiada mocowanie do roweru.
  5. EZ CONTROL- POMPKA NA NABOJE 
    Bardzo leka i kompaktowa pompka. Umożliwia ekspresowe pompowanie opon za pomocą naboju CO2. Wykonana z aluminium. Bardzo mała (niecałe 5cm).

---> LINK DO POMPEK W NASZYM SKLEPIE INTERNETOWYM

Przepisy- zmiany dla rowerzystów

08.08.2016

Przedstawione poniżej zmiany pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilku lat. W ramach odświeżenia informacji, przedstawiamy Wam kilka, naszym zdaniem, najważniejszych zasad.

  1. Jazda parami
    Można to potraktować jako pewnego rodzaju dostosowanie przepisów do rowerzystów, ponieważ niektórzy nawet jeśli było to zakazane jeździli obok siebie. W tej chwili jest to dozwolone pod warunkiem, że nie utrudnia to ruchu, ani nie zagraża uczestnikom ruchu.
  2. Jazda w kamizelce odblaskowej i kasku
    Nie ma przepisu, który mówi o tym, że rowerzysta ma obowiązek jeździć w kasku i kamizelce odblaskowej. Osobiście uważam, że kamizelka okazuje się przydatna podczas jazdy po zmroku. Rowerzysta jest wtedy znacznie lepiej widoczny. Jeśli chodzi o kask, zapewnia nam bezpieczeństwo, ale jeżeli czujecie się na tyle pewnie, żeby jeździć bez niego- nie ma problemu. Z pewnością jest to dużo wygodniejsze rozwiązanie.
  3. Jazda środkiem pasa przez skrzyżowanie
    Możliwość przejechania środkiem pasa przez skrzyżowanie mamy wówczas, gdy tylko ten pas na którym stoimy, daje możliwość jazdy w kilku kierunkach. Chodzi tu przede wszystkim o to, by rowerzysta był dobrze widoczny przez pozostałych uczestników ruchu. Należy pamiętać o tym, że po przejechaniu skrzyżowania wracamy do prawej krawędzi jezdni.
  4. Wyprzedzanie z prawej strony
    Przepis mówi, że rowerzysta może ominąć stojący lub wolno poruszający się pojazd nie tylko z lewej, ale także z prawej strony, pod warunkiem, że zachowa szczególną ostrożność. Nie upoważnia nas to jednak do wyprzedzania na pasach ani na skrzyżowaniu.
  5. Jazda pod prąd
    Nasze prawo daje rowerzystom możliwość jazdy pod prąd po drogach jednokierunkowych. Jeśli jest to droga o małym natężeniu ruchu i dopuszczalnej maksymalnej prędkości 30km/h , a przy znaku zakazu wjazdu, czy nakazu jazdy prosto znajduje się tabliczka "Nie dotyczy rowerów", możemy śmiało jechać rowerem pod prąd.
  6. Pasy rowerowe
    Pasów rowerowych powstaje coraz więcej. Są bezpieczne dla rowerzystów i dają im wolną przestrzeń do jazdy. Dzięki nim rowerzyści nie muszą się obawiać kierowców samochodów, którzy nie zawsze zwracają szczególną uwagę na jadących drogą rowerzystów.

To tylko niektóre z nowo obowiązujących zasad, ale jak widać, prawo jest coraz lepiej dostosowane dla rowerzystów.

"TWÓJ ROWER- TWOJA WŁASNOŚĆ"

08.08.2016

Od wielu lat dolnośląska policja prowadzi działania poświęcone znakowaniu rowerów. Program Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu nosi tytuł: "TWÓJ ROWER- TWOJA WŁASNOŚĆ". Polega on na znakowaniu rowerów i wprowadzaniu ich do policyjnej bazy. Dzięki temu rower staje się mniej atrakcyjny dla złodzieja, a w przypadku kradzieży i odnalezienia roweru, można dużo łatwiej odnaleźć właściciela. 

Jak przystąpić do programu?

Udział w programie jest bezpłatny. Należy jedynie mieć odpowiednio wyposażony rower:

  • z przodu jedno światło barwy białej, lub żółtej selektywnej
  • z tyłu- jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt, oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające
  • co najmniej jeden skutecznie działający hamulec
  • dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku

Aby przystąpić do programu, należy wypełnić stosowny formularz, który otrzymamy w każdym komisariacie na terenie Wrocławia i powiatu wrocławskiego. Na miejscu dyżurny skieruje nas do policjanta odpowiedzialnego za znakowanie rowerów. Niektóre komisariaty mają ustalone stałe godziny, w których można oznakować rower, a w innych trzeba umówić się telefonicznie. 

Po wypełnieniu formularza, na rower przyklejana jest naklejka z numerem identyfikacyjnym, który następnie trafia do policyjnej bazy danych. Każdy właściciel otrzymuje "Dowód tożsamości roweru".

Gdzie oznakować rower?

Adresy komisariatów we Wrocławiu z podziałem na dzielnice, w których możesz oznakować swój rower:

  • Komisariat Policji Wrocław-Stare Miasto- ul. Trzemeska 12
  • Komisariat Policji Wrocław-Ołbin- ul. Rydgiera 46
  • Komisariat Policji Wrocław-Śródmieście- ul. Grunwaldzka 6
  • Komisariat Policji Wrocław-Krzyki- ul. Ślężna 115-129
  • Komisariat Policji Wrocław-Rakowiec- ul. Traugutta 94
  • Komisariat Policji Wrocław-Fabryczna- ul. Ivana Połbina 1
  • Komisariat Policji Wrocław-Leśnica- ul. Średzka 42
  • Komisariat Policji Wrocław-Grabiszynek- ul. Grabiszyńska 255
  • Komisariat Policji Wrocław-Psie Pole- ul. Józefa Piłsudskiego 6/8
  • Komisariat Policji Wrocław-Osiedle- ul. Kiełczowska 15

Jazda na rowerze- bezpieczeństwo i zabawa

08.08.2016

Dzisiejszy wpis jest poświęcony dzieciom. Wyjaśnimy, jak zadbać o bezpieczeństwo swojej pociechy podczas jazdy na rowerze i na co zwrócić największą uwagę.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Dziecko jeżdżąc na rowerze, hulajnodze, czy rolkach jest narażone na upadek. Warto zatem postarać się o to, by jak najlepiej zapobiec nieprzyjemnym następstwom upadku, bo jak to mówią "lepiej zapobiegać, niż leczyć". 

Najważniejszy jest kask. Dlaczego? Uraz głowy jest jednym z najniebezpieczniejszych urazów rowerowych. Dobrze dopasowany kask zapobiega urazom głowy aż w 85%.

Można też zaopatrzyć dziecko w rękawiczki ochronne oraz ochraniacze na kolana. Pozwolą one uniknąć ran i otarć na dłoniach i kolanach.

Jaki kask wybrać?

Przede wszystkim taki, który zapewni należytą ochronę. Nie należy kupować zbyt dużego kasku z myślą, że dziecko do niego dorośnie. Taki kask nie stanowi żadnej ochrony dla dziecka. Dodatkowo, aby zachęcić swoją pociechę do jazdy w kasku, zwróćmy uwagę na to aby kask podobał się dziecku. Idealne są wówczas kaski firmy Crazy Safety. Zapewniają one bezpieczeństwo a także niepowtarzalny wygląd i dobrą zabawę.

Crazy Safety

Firma Crazy Safety posiada szeroki wybór akcesoriów rowerowych dla dzieci. KASKI, RĘKAWICZKI, OCHRANIACZE NA KOLANA, DZWONKI, ZAPIĘCIA I LAMPKI NA KIEROWNICĘ. A wszystko to w kolorowych i niespotykanych wzorach, które już zdobyły serca wielu dzieciaków i rodziców.

Klikając TUTAJ zostaniesz przekierowany do produktów Crazy Safety w naszym sklepie internetowym.

Kradzieże rowerowe- jak ich uniknąć

08.08.2016

Wakacje to najlepszy czas dla złodziei rowerów. Wówczas dużo osób wybiera zdrowy i wygodny środek transportu, jakim jest rower. Często jednak rowery nie są tak zabezpieczone jak powinny- mają byle jakie zabezpieczenia, lub wcale ich nie mają.

Najważniejsze zapięcie

Należy zwrócić uwagę na to, jakie zapięcie kupujemy. Jeśli chcemy aby nasz rower był dobrze chroniony przed złodziejami, powinniśmy pozwolić sobie na zakup porządnego zapięcia. Jego koszt może się wahać w zakresie od ok. 99 do 399zł.

Jakie zapięcie wybrać?

Przede wszystkim takie, które trudno będzie przeciąć, lub przerwać. Warto również zwrócić uwagę na to, czy dobre, masywne zapięcie nie obije nam ramy w rowerze.

Poniżej nasza propozycja kilku zapięć firmy AXA, które z pewnością ochronią rower przed kradzieżą.

  1. Zapięcie rowerowe AXA 1000/10mm składane
    Dzięki zastosowaniu technologii 3D, ogniwa łańcucha są ruchome i elastycznie połączone, co pozwala na złożenie go do kompaktowych rozmiarów. Zapięcie posiada uchwyt mocujący, dzięki któremu można je zamontować do ramy roweru. Dodatkowo ogniwa znajdują się w poliestrowym rękawie, by uniknąć obicia ramy przez łańcuch. Długość 100cm pozwoli na zapięcie roweru praktycznie wszędzie, a ogniwa z hatrowanej stali o grubości 10mm zapewnią wysoki poziom bezpieczeństwa.
  2. Zapięcie AXA Toucan
    Zapięcie AXA Toucan zostało zaprojektowane specjalnie dla stylowych rowerów miejskich. Standardowa blokada nie wygląda dobrze na modnym rowerze. AXA Toucan to blokada, która zapewnia to, co najważniejsze- porządne zabezpieczenie roweru, oraz świetny wygląd. Zamek wykonany jest z hartowanej stali i jest odporny na cięcie i rozerwanie. Blokada rozkłada się płynnie i nie wymaga żadnych skomplikowanych manewrów do zablokowania roweru. Uchwyt jest zamocowany w taki spozób, że nigdy nie będzie przeszkadzać podczas jazdy.
    Poniżej znajduje się link do filmu przedstawiającego test zapięcia AXA Toucan
    TEST AXA TOUCAN
  3. Zapięcie AXA NEWTON FLK 90
    Zapięcie wykonane ze specjalnej hartowanej stali, wyposażone w cylindryczny zamek odporny na rozwiercanie. Dzięki specjalnej konstrukcji został on dodatkowo zabezpieczony przed brudem i wilgocią. Przeguby zamknięcia zostały dodatkowo pokryte tworzywem w celu zabezpieczenia przed obiciem ramy. Uchwyty montażowe pasują do każdego typu roweru. Montaż jest możliwy za pośrednictwem śrub w miejscu koszyka na bidon, lub za pomocą dołączonych rzepów.
  4. AXA RLC Plug-In
    To dodatkowe zabezpieczenie do zapięcia Defender. Łańcuch ze stali hartowanej ma długość 140cm, a grubość ogniw to 5,5mm. Zapięcie jest powleczone poliestrowym rękawem, który chroni przed korozją o osłania ramę przed obiciem. W komplecie znajduje się torebka.

Dodatkowa ochrona

Warto również zaczipować rower w specjalnych punktach, lub oznakować na policji. Należy także pamiętać, aby nie zostawiać przy rowerze sakwy, torby, czy innych cennych przedmiotów, które mogą dodatkowo przyciągnąć uwagę złodzieja.

Witryna stworzona na platformie