Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Produktów: 0 0,00 zł

Koszyk jest pusty

Ilość:

Suma: 0,00

Co zrobić, kiedy od siodełka boli...?

08.08.2016

Jazda na rowerze jest dużą przyjemnością. Długie trasy, podziwianie widoków.. Wszystko jest w porządku do momentu, kiedy wracasz do domu i stwierdzasz, że boli cię tyłek. Czy teraz będziesz musiał rozstać się ze swoim ukochanym rowerem i zrezygnować z jazdy? Nic podobnego. 
Poniżej znajdziesz kilka powodów, dlaczego może dokuczać Ci ten nieprzyjemny ból.

  1. Długa przerwa
    Najczęściej powodem bólu jest długa przerwa w jeździe. Jeśli wsiadłeś na rower pierwszy raz w tym roku, albo zrobiłeś sobie dłuższą przerwę, to prawdopodobnie twój tyłek najnormalniej w świecie odzwyczaił się od jazdy. Po kilku przejażdżkach ból powinien ustąpić. Jeśli pojawiły się otarcia, bardzo dobrym pomysłem będzie zakupienie maści (np. Sudocrem), która złagodzi ból.
  2. Zużyte siodełko
    Jeśli jeździsz już od jakiegoś czasu, a ból pojawił się niedawno, sprawdź czy siodełko się nie zużyło. Jeśli zrobiło się twardsze niż kiedyś- masz odpowiedź. W takim wypadku masz kilka możliwości: jeśli bardzo zżyłeś się ze swoim siodełkiem, możesz kupić nakładkę żelową na siodełko, lub specjalne spodenki z wkładką. Jednak wydaje mi się, że najprościej będzie zwyczajnie zakupić nowe siodełko. Jeśli więc jesteś pewny, że ból jest spowodowany zużyciem siodełka, zwłaszcza, gdy ma ono już kilka ładnych lat, to wymiana na nowe będzie najlepszym rozwiązaniem.\
  3. Źle ustawione siodełko
    Jeśli jeździsz jakiś czas, a ból nie przechodzi i nie jest to wina zużytego siodełka, to może jest ono źle ustawione. Wbrew pozorom, dobrze ustawione siodełko, to bardzo istotna sprawa, ponieważ ustawienie siodełka wpływa nie tylko na komfort czterech liter, ale również na Twoje stawy. Warto więc poświęcić chwilę na właściwą regulację siodełka. Często bowiem zdarza się, że siodełko jest np. za nisko, bo wtedy wygodniej się wsiada na rower, ale to nie jest dobre rozwiązanie.
  4. Nieodpowiednie siodełko
    Jeśli masz nowy rower, lub nowe siodełko, może być tak, że siodełko zwyczajnie nie dogaduje się z twoimi.. czterema literami. Siodełka nie są produkowane w rozmiarze uniwersalnym i każdy powinien dobrać idealne dla siebie. Możliwe że twoje siodełko jest za wąskie lub za szerokie.
  5. Odparzenia
    Jeśli mocno się pocisz, a Twoje siodełko nie jest skórzane (czyli z oddychającego materiału), powinieneś rozważyć zakup spodenek z wkładką. Nosi się je bez bielizny, więc zapobiegają odparzeniom. Zwróć jednak uwagę na to, aby zakupione spodenki były z dobrego materiału. Nie kupuj takich za ~30zł. Zazwyczaj nie są zbyt dobrej jakości i może się okazać że dadzą zupełnie odwrotny skutek niż zaplanowany.

Jeśli więc szukasz dla siebie odpowiedniego siodełka, spodenek, czy nakładek żelowych- zapraszamy do naszego sklepu www.roweryok.pl

Wybór pompki? Żaden problem!

08.08.2016

Pompowanie kół w rowerze jest prostsze niż mogłoby się wydawać. Należy jedynie wiedzieć z jakim wentylem mamy do czynienia i mieć przy sobie pompkę.

Jaką pompkę wybrać?

Wszystko zależy od tego, gdzie ją ze sobą zabieramy, ile mamy miejsca do jej przechowywania. Wówczas możemy wybierać między dużymi pompkami ze "stopką", lub małymi podręcznymi pompkami.

Oto kilka naszych propozycji pompek firmy Zefal:

  1. ZEFAL Z CROSS
    Niewielkich rozmiarów, wysokociśnieniowa pompka. Dostępna w kilku wariantach kolorystycznych. Wykonana z aluminium. Zapewnia proste przejście z zaworu Schrader do zaworu Presta. Posiada zapięcie na rzep, które z łatwością można przymocować do roweru.
  2. ZEFAL MAX
    Uniwersalna pompka wykonana z tworzywa. W rączce posiada wężyk i kilka końcówek, dzięki czemu można nią napompować nie tylko koła rowerowe, ale także piłkę, materac i inne akcesoria. Jest bardzo lekka i jest w stanie napompować 4 bary ciśnienia.
  3. ZEFAL AIR PROFIL MICRO
    Pompka niewielkich rozmiarów (niecałe 17cm). Jest w stanie napompować 7 barów ciśnienia. Dzięki przekręcanej uszczelce, jest kompatybilna ze wszystkimi trzema rodzajami wentyli rowerowych. Model AIR PROFIL MICRO jest dostępny w kilku wersjach kolorystycznych. Posiada wygodne mocowanie do roweru.
  4. ZEFAL AIR PROFIL SWITCH
    Pompka wykonana z aluminium. Cechuje się możliwością napompowania do 7 bar ciśnienia. Końcóka Z-Flip pozwala dopasować pompkę do wszystkich trzech rodzajów wentyli. Dodatkowo posiada mocowanie do roweru.
  5. EZ CONTROL- POMPKA NA NABOJE 
    Bardzo leka i kompaktowa pompka. Umożliwia ekspresowe pompowanie opon za pomocą naboju CO2. Wykonana z aluminium. Bardzo mała (niecałe 5cm).

---> LINK DO POMPEK W NASZYM SKLEPIE INTERNETOWYM

Przepisy- zmiany dla rowerzystów

08.08.2016

Przedstawione poniżej zmiany pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilku lat. W ramach odświeżenia informacji, przedstawiamy Wam kilka, naszym zdaniem, najważniejszych zasad.

  1. Jazda parami
    Można to potraktować jako pewnego rodzaju dostosowanie przepisów do rowerzystów, ponieważ niektórzy nawet jeśli było to zakazane jeździli obok siebie. W tej chwili jest to dozwolone pod warunkiem, że nie utrudnia to ruchu, ani nie zagraża uczestnikom ruchu.
  2. Jazda w kamizelce odblaskowej i kasku
    Nie ma przepisu, który mówi o tym, że rowerzysta ma obowiązek jeździć w kasku i kamizelce odblaskowej. Osobiście uważam, że kamizelka okazuje się przydatna podczas jazdy po zmroku. Rowerzysta jest wtedy znacznie lepiej widoczny. Jeśli chodzi o kask, zapewnia nam bezpieczeństwo, ale jeżeli czujecie się na tyle pewnie, żeby jeździć bez niego- nie ma problemu. Z pewnością jest to dużo wygodniejsze rozwiązanie.
  3. Jazda środkiem pasa przez skrzyżowanie
    Możliwość przejechania środkiem pasa przez skrzyżowanie mamy wówczas, gdy tylko ten pas na którym stoimy, daje możliwość jazdy w kilku kierunkach. Chodzi tu przede wszystkim o to, by rowerzysta był dobrze widoczny przez pozostałych uczestników ruchu. Należy pamiętać o tym, że po przejechaniu skrzyżowania wracamy do prawej krawędzi jezdni.
  4. Wyprzedzanie z prawej strony
    Przepis mówi, że rowerzysta może ominąć stojący lub wolno poruszający się pojazd nie tylko z lewej, ale także z prawej strony, pod warunkiem, że zachowa szczególną ostrożność. Nie upoważnia nas to jednak do wyprzedzania na pasach ani na skrzyżowaniu.
  5. Jazda pod prąd
    Nasze prawo daje rowerzystom możliwość jazdy pod prąd po drogach jednokierunkowych. Jeśli jest to droga o małym natężeniu ruchu i dopuszczalnej maksymalnej prędkości 30km/h , a przy znaku zakazu wjazdu, czy nakazu jazdy prosto znajduje się tabliczka "Nie dotyczy rowerów", możemy śmiało jechać rowerem pod prąd.
  6. Pasy rowerowe
    Pasów rowerowych powstaje coraz więcej. Są bezpieczne dla rowerzystów i dają im wolną przestrzeń do jazdy. Dzięki nim rowerzyści nie muszą się obawiać kierowców samochodów, którzy nie zawsze zwracają szczególną uwagę na jadących drogą rowerzystów.

To tylko niektóre z nowo obowiązujących zasad, ale jak widać, prawo jest coraz lepiej dostosowane dla rowerzystów.

Zadbany rower jest gwarancją bezpieczeństwa i komfortu, przedłuża to również jego żywotność. Oferujemy profesjonalny i autoryzowany serwis rowerowy CUBE, CORRATEC - Wrocław, Bielany Wrocławskie. Nasi serwisanci podejmą się każdego wyzwania, począwszy od sportowych maszyn naszpikowanych wyścigową technologią, zajmą się również leciwym klasykiem na  stalowej holenderskiej ramie. Starannie przygotowujemy nasze rowery przed sprzedażą, zapewniamy również serwisy gwarancyjne. A dla klientów z zacięciem sportowym proponujemy indywidualny fitting oraz koncepcyjne podejście do preferowanej konkurencji – XC, Maratony MTB, Triathlony, Road Maratony.

Świadczymy usługi:

  • Kompleksowe przeglądy rowerów, przeglądy gwarancyjne, serwisy regulacyjne
  • Kompleksowe naprawy, remonty rowerów ( regulacyjne, wymiany podzespołów)
  • Serwis napędu ( regulacja, czyszczenie, smarowanie, wymiana)
  • Mycie roweru ( mycie kół, czyszczenie elementów łożyskowych, mycie roweru)
  • Naprawa amortyzatorów ( przeglądy, wymiana oleju)
  • Naprawa hamulców hydraulicznych (odpowietrzanie układów)
  • Serwis kół i ogumienia ( serwis piast, budowanie, centrowanie kół)
  • Składanie i budowanie rowerów na zamówienie

SERWIS ROWEROWY - Cennik usług

Serwis Regulacyjny (przy zakupie nowego roweru) 0,00 zł
Serwis Gwarancyjny (nowy rower do 30dni po zakupie) 60,00 zł
Pakiet Mały* (przegląd roweru, regulacja napędu, regulacja hamulców, przegląd ogumienia) 69,00 zł
Pakiet Duży* (mycie roweru, mycie kół,  czyszczenie napędu, przegląd roweru, czyszczenie wszystkich elementów łożyskowanych, regulacja napędu, regulacja hamulców, przegląd ogumienia) 149,00 zł
Pakiet MAX* (mycie roweru ,mycie kół, czyszczenie napędu, przegląd roweru, czyszczenie wszystkich elementów łożyskowanych, regulacja napędu, regulacja hamulców, przegląd i centrowanie kół, badanie geometrii ramy pod kątem uszkodzeń, przegląd ogumienia) 249,00 zł
* Serwis Amortyzatora/dampera (do indywidualnego uzgodnienia) od 150 zł  do 500 zł

*  Odpowietrzanie Hamulców hydraulicznych (do indywidualnego uzgodnienia) od  50 zł    do 100 zł

* Wymiana amortyzatora / widelca 50,00 zł

Usługi w trybie EXPRESS + 100% CENA USŁUGI (czas realizacji do 24 godzin)

SERWIS KÓŁ - OGUMIENIA

Wymiana dętki/opony – za szt. od 10,00 do 30 zł
Wymiana dętki/opony – rower z pełną osłoną łańcucha – za szt. od 40,00 zł

Centrowanie koła (bez przeplatania szprych) – za jedno koło 30,00 zł
Centrowanie koła (z przeplataniem, wymianą szprych) – za jedno koło 50,00 zł

Serwis piasty (przegląd, kasowanie luzów, wymiana smaru,) 30,00 zł
Zaplatanie koła / wymiana obręczy od 60,00 zł

SERWIS NAPĘDU – Cennik usług

Wymiana/skracanie łańcucha 10,00 zł
Wymiana kasety/wolnobiegu 10,00 zł
Wymiana mechanizmu korbowego / suportu 30,00 zł
Wymiana haka przerzutki 10,00 zł
Regulacja/Czyszczenie/Smarowanie napędu 25,00 zł

Montaż/Regulacja przerzutki (przód/tył) 25,00 zł
Wymiana manetek/klamkomanetek 25,00 zł

Wymiana linki/pancerza przerzutki + regulacja 30,00 zł
Wymiana kasety/wolnobiegu 10,00 zł

SERWIS HAMULCÓW - Cennik usług

Regulacja / Wymiana klocków hamulcowych  –  v-brake / caliper 20,00 zł
Wymiana linki/pancerza + regulacja 30,00 zł
Wymiana/montaż tarczy hamulcowej/klocków – tarczowe mech/hydr 15,00 zł
Regulacja szczęki hamulcowej– tarczowe mech/hydr 15,00 zł
  Odpowietrzanie Hamulców hydraulicznych (do indywidualnego   uzgodnienia) od  50 zł    do 100 złł

Akcesoria zakupione w sklepie KraftSport - RoweryOK,

 montowane są na rowerach* GRATIS !

*dotyczy akcesoriów drobnych, wszelkiego rodzaju większe modyfikacje  jak i terminy ustalamy indywidualnie.

Jedna roboczogodzina usług serwisowych - 50zł

Witryna stworzona na platformie